Poravnava, oslabitev in odpis kratkoročnih terjatev do kupcev v javnem sektorju
Terjatve do kupcev uporabniki v javnem sektorju vzpostavljajo tako do fizičnih kot pravnih oseb. Ob tem je za upnika pomembno, da spremlja plačila in pravilno zapira terjatve. Če pa do poravnave ne pride, mora zapadle terjatve ustrezno obravnavati: oslabiti, izterjati po sodni poti ali odpisati. Uporabnik mora ustrezno ravnati tudi v primeru zastaranja terjatev. Pri vsem tem pa je pomembna davčna obravnava z vidika DDV in DDPO.
mag. Jana Trbižan
Datum objave: 28. 04. 2021
/
RAČUNOVODSTVO
- KAZALO SESTAVKA
- Zapiranje terjatev
-
Neplačane zapadle terjatve
- Oslabitev in oblikovanje popravka vrednosti terjatev
- ZGLED 5: Skupinske oslabitve terjatev
- Tabela: Prikaži sliko
- Tabela: Prikaži sliko
- Tabela: Prikaži sliko
- Zastaranje
- Izvršba
- ZGLED 6: Vložitev e-izvršbe prek portala
- Slika: Vstop v portal e-Sodstvo
- Slika: Izbira e-Postopka
- Slika: Vnos predloga za izvršbo
- Slika: Vnos podatkov po zavihkih
- Slika: Pregled oddanih elektronskih vlog
- Odpis terjatev
- ZGLED 7: Odpis zastarane terjatve, za katero niso bili oblikovani popravki vrednosti
- ZGLED 8: Odpis zastarane terjatve v primeru oblikovanega popravka vrednosti
- Davčna obravnava oslabitev in odpisov terjatev
- Davek na dodano vrednost
- Davek od dohodkov pravnih oseb