Pravilno razvrščanje, pripoznavanje in merjenje stroškov storitev
Na prvi pogled se zdi, da razvrščanje in pripoznavanje stroškov storitev ni posebej zapleteno. A se je v praksi usredstvenje stroškov storitev v nabavno vrednost sredstev izkazalo za težavno. Ob zaključku poslovnega leta je še zlasti pomembno, da organizacija stroške storitev pravilno vračuna in odloži. Pri stroških reklame, ki jih organizaciji zaračuna kupec njenih izdelkov in storitev, pa mora presoditi, ali bi morala te zneske pripoznati v sklopu prodajnega posla, zaradi česar posledično sploh ne gre za stroške reklame.
mag. Andreja Mušič
Datum objave: 29. 06. 2022
/
RAČUNOVODSTVO
- KAZALO SESTAVKA
-
RAZVRŠČANJE
- ZGLED 1: Stroški storitev pri ustvarjanju proizvodov
- Tabela: Prikaži sliko
- ZGLED 2: Stroški plačilnega prometa
- Tabela: Prikaži sliko
- ZGLED 3: Usredstvenje stroškov bančnega posla
- Tabela: Prikaži sliko
- ZGLED 4: Knjiženje stroška oglaševalskega bloka na lokalni televiziji
- Tabela: Prikaži sliko
- ZGLED 5: Knjiženje stroška oglaševanja izdelka v reklamnem letaku kupca (maloprodajnega trgovca)
- Tabela: Prikaži sliko
- PRIPOZNAVANJE
-
MERJENJE
- Vključevanje stroškov storitev v nabavno vrednost opredmetenega osnovnega sredstva
- ZGLED 8: Stroški prestavitve obstoječega opredmetenega osnovnega sredstva na novo lokacijo
- Stroški storitev pri ustvarjanju proizvodov in opravljanju storitev
- Stroški storitev, povezani s sklenitvijo pogodb s kupci
- ZGLED 9: Stroški pridobitve kupca
- ZGLED 10: Stroški provizije za pridobitev kupcev
- DRUGI STROŠKI STORITEV
- ZGLED 11: Obračun podjemne pogodbe
- Tabela: Prikaži sliko