Organizacija s popisom ugotavlja primanjkljaje in presežke opredmetenih osnovnih sredstev in njihovo morebitno neuporabnost zaradi uničenja ali tehnične zastarelosti. Smiselno je, da popiše tudi sredstva, ki jih je prejela v uporabo in niso njena last, in opremo, ki jo je dala v osebno uporabo zaposlenim ali tretjim osebam. Če je bilo sredstvo uničeno in je posledično neuporabno, mora vrednost zmanjšati. Za vrednost odpisa organizacija, ki je zavezanec za DDV, DDV ne obračuna, ga pa pod določenimi pogoji obračuna v primeru primanjkljaja.
S popisom organizacija ugotavlja stanje zalog surovin in materiala, nadomestnih delov in drobnega inventarja z dobo koristnosti do enega leta ter polproizvodov, gotovih proizvodov in trgovskega blaga. Popisna komisija ugotavlja obstoj zalog in njihovo (ne)poškodovanost, ne pa ekonomske ali tehnološke zastarelosti oziroma morebitne neprodajljivosti.
Poslovno leto 2023 je bilo za številne organizacije v javnem sektorju pestro: od poplav, ki so jih prizadele posredno ali neposredno, do začetka obveznih revizij računovodskih izkazov v zdravstvenih zavodih. Ti dogodki so pod vprašaj postavili primernost kar nekaj obstoječih računovodskih obravnav.
Najemne pogodbe niso samo tiste, ki v nazivu vsebujejo besedo najem. V praksi se pojavlja vse več poslovnih dogodkov, pri katerih je najem skrit v prodajni oziroma nakupni pogodbi. Če računovodja ni dovolj pozoren in skrben ter ne razdeli nenajemnih sestavin od najemnih, bo takšen poslovni dogodek v poslovnih knjigah nepravilno pripoznan. Posledično bo v računovodskih izkazih napaka, kar ima lahko za posledico tudi napačno obračunane davčne obveze.