Računovodska obravnava darilnih bonov in drugih spodbud
Prodajalci izvajajo številne prodajne, promocijske in druge akcije, s katerimi želijo pridobiti nove kupce, pri obstoječih pa povečevati prodajo. Oblike so različne: od darilnih bonov in akcij "kupi dva, tretji je brezplačen" do količinskih in vrednostnih popustov, odobrenih ob sami prodaji, kuponov, brezplačnih izdelkov, zbranih točk, ki omogočajo popuste pri naslednjih nakupih, in podobnega. Računovodsko mora prodajalec te spodbude obravnavati kot ločeno sestavino prodajnega posla.
Andreja Bajuk Mušič, univ. dipl. ekon.
Datum objave: 28. 05. 2015
/
RAČUNOVODSTVO
- KAZALO SESTAVKA
-
LOČENE SESTAVINE PRODAJNEGA POSLA
-
PRODAJNE SPODBUDE
- Količinski in vrednostni popusti
- ZGLED 1: Naknadno odobren cenovni popust
- ZGLED 2: Količinski popusti
- Tabela: Prikaži sliko
- Tabela: Knjiženje pri prodajalcu
- Kuponi za popust in knjižice kuponov
- ZGLED 3: Prodajalec v maloprodaji izda kupon za popust, unovčljiv ob naslednjem nakupu
- Tabela: Knjiženje pri prodajalcu
- Tabela: Prikaži sliko
- ZGLED 4: Proizvajalec izdelka izda kupon za popust, unovčljiv ob nakupu v maloprodaji
- Tabela: Knjiženje pri proizvajalcu
- Tabela: Knjiženje pri podjetju A
- Brezplačni izdelek ali storitev ob nakupu
- ZGLED 5: Prodajalec ponuja kupcu brezplačni izdelek ob nakupu
- Tabela: Knjiženje pri prodajalcu
- Tabela: Prikaži sliko
- ZGLED 6 : Prodajalec ponuja kupcu brezplačni izdelek po nakupu ob izpolnitvi pogoja
- Tabela: Knjiženje pri prodajalcu
- Darilni boni
- ZGLED 7: Nakup in unovčenje darilnega bona
- Tabela: Knjiženje pri prodajalcu
- ZGLED 8: Prenos neunovčenega dela darilnih bonov med prihodke v času njihove veljavnosti
- Tabela: Knjiženje pri prodajalcu
- Cenovna zaščita
- ZGLED 9: Zaveza kupcu za vračilo v razliki v ceni, če izdelek kupi drugje ceneje
- Tabela: Knjiženje pri trgovcu